Sex anledningar att kliva upp tidigt, även om du hatar det

Tiden jobbar emot oss, och vi upplever alla de där hektiska dagarna väldigt ofta, eller hur? De hektiska dagarna sätter oss i ett mycket stressigt…


Sex stycken anledningar till varför du borde kliva upp tidigt på morgonen även om du inte gillar det. Det förbättrar din hälsa, ditt mående och din framgång i livet.

Tiden jobbar emot oss, och vi upplever alla de där hektiska dagarna väldigt ofta, eller hur? De hektiska dagarna försätter oss i ett mycket stressigt liv. Men det finns en vacker lösning på ditt stressiga liv: gå upp tidigt!

Oroa dig inte; det betyder inte att du är sömnlös. Allt du behöver göra är att ställa väckarklockan några minuter innan. Du behöver inte vara som Tim Cook eller Jeff Bezos och måste gå upp klockan fyra på morgonen för att börja dagen. Det är något annat, och de är inte framgångsrika entreprenörer bara för att de vaknar tidigt. Men om du fortfarande vill lära dig varför dessa framgångsrika entreprenörer vaknar tidigt, kan du kolla den här boken.

Tro mig; du skulle bli förvånad när du inser hur många positiva saker du får. Om du anstränger dig lite för att gå upp tidigt behöver du inte äta din frukost snabbt, eller så kommer du inte oroa dig för att koppla upp ditt Zoom-möte i tid.

De bästa ljuden att använda som väckarklocka inspirerar till lugn och komfort — till exempel Ph.D. David M. Greenberg, som studerar musikaliskt beteende, gjorde en vacker spellista på Spotify, ”Wake up.” Spellistan har så många glada låtar som Coldplays Viva La Vida, som ger dig positiv energi som hjälper dig att vakna snabbt.

Den betydande inverkan på din hälsa och livskvalitet.

En natts god sömn har en betydande inverkan på vår hälsa och livskvalitet. Det påverkar inte bara hur vi upplever vår dag till dag, utan i det långa loppet gör det en enorm skillnad i våra liv. På samma sätt kan du förvandla dig själv och bli en helt annan person efter ett tag genom att gå upp tidigt.

Att vakna tidigt är en måstevana för ditt välbefinnande. Naturligtvis, under de allra första dagarna måste du tvinga din kropp att överge de där pösiga filtarna, men lite i taget kommer du att bli medveten om varför du vaknar tidigt. Och då kommer det att bli en av dina hälsosamma vanor.

Under de första timmarna av en dag kan du befinna dig i ett underland som Alice. Naturen blir så vacker. Du kan känna klimatet, lyssna på naturens ljud och lukta på ditt utsökta morgonkaffe eller te.

Du kan äta frukost!

Att äta frukost, särskilt en nyttig sådan, är det bästa sättet att starta dagen på.

Det bästa sättet att börja dagen på är att äta frukost eftersom frukost ger lycka. En bra frukost som ger dig all energi du behöver.

Hur många gånger har du slutat äta din frukost på grund av tidsbrist? Eller hur ofta du har ätit frukost med en kaffe och en liten bit bröd med ost. Tänk på att om du vaknar lite tidigare så hinner du äta en vacker frukost och samla tankarna och ta ett djupt andetag.

Så tänk på din hälsa och vakna tidigare och förbered din utsökta frukost varje dag. Sluta äta din första måltid på eftermiddagen.

Att gå upp tidigt förbättrar sömnkvaliteten. 😴

Låt mig gissa! Du vaknade idag och kände att du bara ville ligga kvar i sängen, eller hur? Väckarklockan ringde många, många gånger, och du visste att du var tvungen att gå upp, men du kunde inte. Och detta hände igår och häromdagen.

Om jag har rätt betyder det att du är både fysiskt och psykiskt trött vilket gör att du vill sova lite mer. Det är helt normalt att känna så eftersom du inte fick all den vila din kropp krävde.

För att slippa känna dig trött bör du först gå och lägga dig tidigt, och sedan för det andra, vakna tidigt. Studier visar att att gå upp i gryningen innebär en bättre subjektiv sömnkvalitet.

Att gå upp tidigt förbättrar arbetet och den akademiska produktiviteten. 👩🏽‍🎓

Personer som kliver upp tidigt på morgonen har enligt studier bättre förutsättningar att bli framgångsrik i sitt karriärsliv

Var redo att bli överraskad! Enligt Harvard Business Review är människor som gör en bra prestation på morgonen bättre positionerade för karriärframgång. Morgonmänniskor är mer proaktiva än de som har det bäst på natten. Ja, några mycket begåvade yrkesmän föredrar att arbeta på natten, men här pratar vi generellt. De är några, och inte fallet här.

LÄS ÄVEN: Detta händer med din kropp när du dricker kaffe – detta bör alla läsa

Att vakna väldigt tidigt gör människor organiserade. 👌🏽

Du kan kontrollera din tid bättre. De första timmarna på morgonen är idealiska för att ta itu med ditt dagliga ansvar. Det kommer att vara din tid, och du kan göra det du gillar bäst som att läsa din favoritförfattare eller New York Times, träna, cykla, lyssna på din favoritradiostation, etc. Det skulle dock hjälpa om du slösar bort din tid genom att spendera din tid på Twitter eller Instagram. Se till att du gör det värt det! Genom att gå upp tidigt kan du bättre planera dagen.

Dessutom, om du vaknar tidigt, kommer det inte att bli några avbrott eller några distraktioner. Din tid kommer att vara ytterst produktiv och du kan slutföra en tvåtimmarsuppgift på 30 minuter.

Det är en möjlighet att träna.

Cyklar och tränar tidigt på morgonen för att det är bra för hälsan

De tidiga timmarna på morgonen är en idealisk tid att träna. Det skulle vara bäst om du utnyttjar den bästa tiden på dagen för att bli aktiv, och det gör att du kan möta dagen med ditt sinne vaket. Cykling eller pilates är bra alternativ för morgonträning.

Glöm inte att dela denna kunskap med dina vänner – särskilt sjusovarna!